söndag 23 december 2018

Inte en jul utan Love Actually

Jag sov tio timmar i natt. Det händer nästan aldrig. Väldigt skönt! Borde göra det lite oftare.

Idag har det bakats och lagats mat här. Farmors plommonkompott, gubbröra och Janssons frestelse blev det och lunch- och middagsmat.

J och jag hann en kort sväng till Gränby centrum nånstans emellan. Jag köpte ett par jeans, två nummer mindre än dem jag har använt under hösten...

Lilla C gjorde ett pepparkakshus just innan farbror M kom från Stockholm. Hon var så nöjd med det. Tur att tomtenisse hade gömt en byggsats under granen.

Sällskapsspel spelades med morbror J som något sur domare. Moster från Norrland fick ett telefonsamtal från oss och några andra också. Vi visste att de satt ensamma hemma av olika anledningar.

Ingen uppesittarkväll utan julfilmer. Mina bästa filmer är:

Love Actually
The Holiday
Listy Do M (Letters to Santa) 1 och 2




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar