onsdag 7 oktober 2020

En perfekt dag - med flyt

Jag som hatar tidiga morgnar, gick upp frivilligt kl. 6.30 för att få biobiljetter till förhandsvisningen av Misbehaviour. De släpptes då. Fick tag på två, hade varit väldigt surt annars.

Jag hann både städa och måla innan det var dags att åka till jobbet. Vi hade frostat av frysen och jag "hittade" sockerkakor, som jag bakade i somras. Tog med dem, vilket uppskattades enormt.

Jag hade medarbetarsamtal på morgonen - och chefen var nöjd med mina insatser. Jag fick också igenom några för mig viktiga saker.

Jag hade kort dag, solen sken och det blev hela 16* varmt. Jag åkte hem längs ån och såg en jättefin regnbåge. Det hade inte regnat på hela dan på "jobbsidan", men tydligen en del på hemmaplan. Tog en promenad och beundrade höstfärgerna.

Efter lite vila, fortsatte jag med mitt "andra jobb", att städa övervåningen. Nu börjar man se resultat. 

På fredagen ska allt vara klart. Då ska det drickas champagne där med några jobbarkompisar.

Den här dagen blev riktigt perfekt, trots den tidiga morgonen, eller kanske just på grund av den?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar