söndag 4 oktober 2020

Mycket att göra på en söndag

Vi tog en tidig morgonpromenad i dimman. Väldigt vackert i skogen!

Sedan planerade jag färdigt mitt föredrag som jag ska ha imorgon. För några år sedan jobbade jag på ett statligt verk med minoritetsspråk. Gick igenom mitt gamla material, tog bort något, la till något och så var det klart.

Min man ville absolut att vi skulle delta i protesterna mot kommunens byggplaner av de sydöstra stadsdelarna. Jag hängde med till kullarna.

Det är just nu 4000 bostäder här. Kommunen vill att det ska byggas 21 000 till! Det hade samlats massor med folk på platsen - med coronaavstånd. Vi får se om protesterna påverkar beslutsfattarna.

Klockan fyra hade vi lovat gå och titta på "barnbarnets" fotbollsmatch. Jag stod ut en halvtimme. Han spelade väldigt bra, men mitt fotbollsintresse är tyvärr lika med noll. Däremot träffade jag många som jag kände och pratade en stund med dem.

Nu är det bara städbetinget kvar.... Suck!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar