lördag 31 oktober 2020

Lagarbete

Vi började med en lång skogspromenad.



Sen var det dags för röjning igen. Han fixade ute, jag (mest) inne.

Lekstugan tömdes. Han bar ut möblerna, sista leksakerna och allt av tyg. Jag torkade och tvättade. Han tog grejorna till förrådet.

Jag hade under veckan låtit trädgårdsmöblernas dynor torka inomhus och tvättat en del av dem. Nu skulle de läggas i säckar och tas till vinterförvaringen.

Han lyfte in nya skåpet. Jag torkade, satte hyllorna på plats och la dit städgrejorna. Flyttade på sopsorteringslådorna till andra sidan av tvättstugan. Mycket mer praktiskt och tar mindre plats.

Det blev ordning i förrådet, lekstugan och tvättstugan. Det tog många timmar. Jag är väldigt nöjd med vårt slit.




Jag avslutade kvällen med en kopp te och två handgjorda gotländska chokladpraliner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar