fredag 2 oktober 2020

Späckat program på en ledig dag

Skönt att vakna utan väckarklocka!

En lång lista på aktiviteter väntade i morse:


Förvandla arbetsrummet till en inspelningsstudio

Inläsning av två bilderböcker som jag har översatt

Besök på banken (årlig koll på läget)

Fika med lilla E på mysigaste konditoriet i stan

Handla fotoram till överraskningsfesten

Promenad


Inspelningen gick som en dans. Förläggaren  satte sig i ett annat rum, när det väl rullade på.

Finanserna var kollade på 40 minuter.

Sen började det riktigt roliga: Lilla E med mamma, syster och jag fikade utomhus i solskenet (18*!) på Bageri Brantingstorg och lekte med färgglada höstlöv.

På hemvägen var jag på IKEA och fick tag på en lämplig ram till gruppfotot.

Oj, vad jag älskar att vara "ledig", speciellt en sån här fin höstdag. 

Lite te och en kaka från konditoriet efter promenaden och sen tror jag att jag kommer att sova som stock.









 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar