fredag 5 augusti 2016

Blomsterarrangemang till stort bröllop

Min blomsterabstinens tog slut idag!

Andra bröllopet på en vecka blir det imorgon och jag har fått stora äran att ordna med blommor.

Bruden och jag gick i genom önskemålen för några veckor sedan.

Blåbärsris, vass, hallonkvistar, gröna äppelkart och mjölkört hade redan plockats. Brudens syster hade odlat luktärter och murgröna. Brudslöja, nejlikor och daggkåpa hämtades i eftermiddags från blomsterhandlaren och så satte jag i gång.

Jag använder dessutom tips från mina två biblar: Flower arranging av Welford & Wicks och Dekorera kreativt och personligt av Minna Mercke Schmidt.





Bruden hade skaffat en massa glasburkar med spets, snöre och juteväv; en del till blommor, en del till ljus. På ett stort bröllop (150 personer) behövs det många dekorationer på de långa matborden, på scenen, på fönsterbrädorna och på uteborden.

Arbetet tog fyra timmar. Skönt att stå i solen och fixa med vackra blommor!

Här är resultatet:

Centerpiece på honnörsbordet


Ljuslyktor och blomvaser på scenen

Något större vaser på uteborden 

Murgröna på servetten

















Jag återanvände några av förra veckans brudslöjedekorationer, stack bara några vasstrån och lila blommor i dem.

De passar bra som blomsterdekorationer utanför tälten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar