söndag 21 augusti 2016

Skrivarkurs

I vintras började jag en fortsättningskurs i skönlitterärt skrivande. (Jag hade tidigare deltagit i en nybörjarkurs.)

Vi blev ett bra gäng med ambitioner. Kursledaren var helt fantastisk och peppade oss att utveckla vårt skrivande.

Vi hade läxor och läste varandras texter under veckorna.

Jag skulle skriva minnesanteckningar om min farmors liv, men är snart klar med en hel bok.....

Tio kurskvällar räckte inte för oss; vi ville fortsätta och fick fem kurskvällar till.

Jag har gjort mycket research under sommaren och vi har alla fortsatt skriva. Idag träffades vi hos mig. Ett glatt återseende!

Vi pratar om våra romanfigurer som om de var gamla bekanta och hade massor av frågor till varandra.

Fyra timmar bara försvann! Vi åt, läste, gav feed back, fikade, skrev och skrattade.

Tänk att fyra (vi var åtta från början) främmande människor kan hitta varandra och ha så roligt!

Snart har jag tillräckligt med material till nästa "bok". Den handlar om min morfar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar