söndag 22 januari 2017

Konsten att skriva listor


Jag skriver alltid listor. De kan kallas för To-do-lists eller vad som helst, men de är mycket effektiva.

Med dem skapar jag struktur och behöver aldrig vara rädd för att jag missar något viktigt.

Listan lagrar informationen utanför hjärnan. Det mesta kommer jag ihåg utan att titta på listan, bara för att jag har skrivit upp det, men ibland får jag en påminnelse, när jag kikar på listan.

Dessa punkter har jag:

Privat,
Jobbet,
Föreningen och
Att köpa.

Det som ska uträttas under dagen markerar jag med en pil.

Listan är alltid tillgänglig och jag tror att hjärnan får slappna av, när jag kan fokusera på jobbet och inte det som ska uträttas på eftermiddagen.

Jag vill absolut inte ha tankar som "Skulle jag göra något?"/Har jag glömt något?" som annars kan surra i huvudet både på dagen och på natten utan mina kära att-göra-listor.

Bergelins roliga serierutor om listor







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar