lördag 14 januari 2017

Vårsalongen 2017



Vi var på Vårsalongen idag. Mycket folk, men inga köer!

Jag tycker utställningen blir bara bättre och bättre för varje år. Ifs har jag inte varit med från början, 1921, men väl från slutet av 80-talet, så lite tidsperspektiv har även jag.

Måleri, blandteknik och teckning var de vanligaste uttrycksformen, men det fanns också verk i keramik, metall och bl.a en söt hund, som hade nåltovats.

Jury bestod i år av Mårten Castenfors, Ernst Billgren, Charlotte Gyllenhammar och Magnus Uggla.

Det gör inget alls för oss långväga gäster att Liljevalchs har Vårsalongen i tillfälliga lokaler. Det är jättesmidigt att komma och se utställningen i centrum.

Jag blev jätteinspirerad och vet precis vad jag ska göra en kväll nästa vecka. (Ska låna en grej av min kompis först.)

Här är några av mina favoriter:

Cathrine Trädgårdh, olja på skiffer

Marie Eklund: Brallan av trä

Siv Salomonsson, textil

Monika Kiviniemi, akryl

Tobias Adamsson: Soldattorp
Kaffe, tusch, akvarell

Ann Fristedt, nåltovning

K G Nilsson, Katarinahissen
Gicléetryck

Henry Svahn, akvarell






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar