tisdag 10 januari 2017

Smpl - Ordning hemma på 30 dagar

Jag är med på Smpl och får utmaningar på mailet varje morgon.

Igår skulle jag kasta eller ge bort en eller två saker som irriterar mig.

Det blev en bricka och mycket annat smått och gott. Jag kan inte sluta, när jag väl har börjat....

Det var en väldigt enkel uppgift som tog högst en kvart.

Idag skulle jag ta mig an tre kartonger i förrådet och rensa bort det jag inte behöver.

Jag började med en stor korg och en plastback. Bara hälften av sakerna blev kvar. Resten ska till Erikshjälpen.

Sedan fortsatte jag att rensa på pysselbordet. Rätt så mycket skräp hade samlats där under hösten. En timme tog denna uppgift.

Dagens tips är: För varje sak du tar in i hemmet, ska en eller två ut. Inget nytt här. Det "tjatade" coachen om redan i somras. Jag har knappt vågat köpa något sedan dess.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar