fredag 12 oktober 2018

Brittsommar

Det är otroligt varmt. I eftermiddags 18*!

Hörde att någon ort (Göteborg?) hade inte haft så här varmt i oktober sen slutet av 1800-talet.

Jag var mycket effektiv på förmiddagen:

Bytte däck, dvs. däckhotellet bytte dem åt mig,
var på bilbesiktningen (inga fel på min lilla Up),
hälsade på min gamla chef och fick värdefulla tips till projektet som jag är med i,
var på synundersökning och köpte nya glasögon (verkligen på tiden, har använt samma par sedan 2013...)
och pratade med flera om t.ex faktureringstjänst, som jag behöver anlita under några månader samt om andra ekonomiska förehavanden.

I eftermiddags tog jag en långpromenad och plockade en liter slånbär. Det vankas slånbärslikör till jul.

Att vara ledig på fredagarna är toppen! Att gå utan jacka i oktober är superhärligt! Dessutom är allt så vackert just nu. Tog säkert tjugo bilder under min promenad.

Mitt fredagsmys bestod av lite skräpmat. Min man är i Stockholm med sina barndomsvänner så här är det ingen ordning alls.

                                



                                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar