torsdag 18 oktober 2018

Maria Soxbo - Bli en framgångsrik influencer

I tisdags lyssnade två kompisar och jag på journalisten och redaktören Maria Soxbo i Stockholm. Hennes blogg heter husligheter.se

Mina vänner bloggar inte och jag har min blogg egentligen som digital dagbok och jag är glad åt de läsare jag har (under hösten ca 80 pers / dag), men det var ändå intressant att få tips.

Bli en framgångsrik influencer, här kommer några av Marias tips om man vill bli det:

Det är aldrig för sent att börja blogga.
Ha förebilder och inspirationskällor.
Välj ett namn som inte är varumärksskyddad.
5 ord, 5 format, 1 frekvens
Välj ett namn som inte begränsar dig.

Maria Soxbo är verkligen jätteproffsig på det hon gör och jag är glad att jag fick lyssna på hennes genomtänkta och roliga råd.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar