tisdag 2 februari 2021

Sängläge

Idag skulle jag opereras för en liten åkomma klockan fyra. Kändes blodigt, läskigt och hemskt.

Vid tiotiden ringde de från mottagningen. Jag var säker på att operationen skulle bli inställd. Men nej, sköterskan frågade om jag kunde komma tre timmar tidigare, för de hade fått ett återbud. Det kunde jag.

Efter en skogspromenad, då vi bl.a såg en örn flyga över oss flera varv, körde min man mig till stan - och hämtade mig en timme senare.

Operationen gick bra, men när bedövningen släppte efter sex timmar började såret (?) värka kopiöst. 

Jag hade redan börjat tycka synd om mig,  ätit indisk hämtmat och vräkt i mig praliner (har inga lyxiga kvar, Marabous Paradis får duga) och legat på soffan i flera timmar. 

Nu knaprar jag på Alvedon och läser i sängen i stället och hoppas att det här snart går över.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar