tisdag 16 februari 2021

Semmeldag

Min man läste om semmeltestet i dagens UNT. Han ville hemskt gärna ha en semla (Jag sa inte heller Nej till en). 

Vi tvivlade dock på att vi skulle orka och vilja stå i nån kö för att få köpa två semlor.

Efter besöket på återvinningscentralen, körde vi ändå till favviskonditoriet för att kolla läget.

Kön var lång, men inte till tältet, där de bara sålde semlor och tog emot swish. Vilken bra idé! Efter bara några minuter satt jag i bilen igen.

En tysk kompis från ett katolskt område påminde om att fyrtio dagars fasta börjar imorgon, askonsdag. Så var det på katolska tiden/medeltiden i Sverige också. På fettisdagen kunde man klämma i sig t.ex fett, sen började fastan.

Jag kanske ska hänga på i år?

Semlan smakade superb när jag satt och gjorde mina kursuppgifter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar