måndag 8 februari 2021

Städdag

Imorse stod vi utanför affären klockan åtta, när de öppnade och handlade matvaror för veckan. Det var knappt någon där samtidigt.

Min man åkte till Sörmland på ett möte och jag började  planera dagen. 

Städning är min favoritsyssla nuförtiden 😂. Vad skulle jag välja? Det blev ett köksskåp och diskmaskinen.

Ekotipset hjälpte mig med just tips: Använd citron, bikarbonat, diskmaskinsalt och fönsterputs. Diskmaskinen har inte varit så där ren sen vi köpte den!

Rensade ut en massa saker ur köksskåpet och "tömde" kylskåpet och lagade två maträtter på rester, som jag hittade där. Tvättade kläder och hängde dem ute på tork. Lite snöskottning på det och jag kände mig riktigt nöjd.

Sen hade jag "fritid" med frukost, promenad, akvarell, träning, lunch och läsning. De lediga dagarna känns skönare än jag hade kunnat ana för tre veckor sen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar