fredag 13 augusti 2021

Presidentens autograf

I min ungdom gick jag i en fantastisk privatskola, som troligen har präglat mig mycket. 

Jag är tacksam för de åtta åren, att mina föräldrar satsade så mycket pengar på mig (terminsavgifter, böcker, allt skolmaterial, lunch osv.) och att jag hade fantastiska lärare. Att gå där var ett privilegium.

Jag hade just skaffat mig skolans årsbok. Den fanns hos min kursare, då president Tarja Halonen i förrgår kom till hennes stad för att delta i ett jubileum.

Min väninna tog boken med sig till föreläsningen och bad att få en autograf i boken. Presidenten gick nämligen i samma skola, fast tidigare än jag.

Vad fint tänkt av henne! Jag blev jätteglad.

Ps. Skolan är inte längre privat, men mycket populär med högt söktryck.


               Presidentslottet i Helsingfors



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar