måndag 2 augusti 2021

Ramar

Idag ramade jag in fotografier, som länge har legat och väntat på detta tillfälle.

Hittade superfina ramar (dels likadana som jag hade hemma) på Återbruket. De var oanvända, i originalförpackningar, i alla storlekar och kostade två kronor styck! Bättre loppisaffär har jag knappt gjort nån gång!

Min mans käraste finska skoj-t-shirt var trasig efter nitton års regelbunden användning, men jag fick inte kasta den. 

Nu ramade jag in bilden och han blev överlycklig. (Resten av t-shirten fick jag kasta.) Hoppas att han hänger den i sin "verkstad" och inte här inne!

Grannens dotter blev i våras väldigt förtjust i ett körsbärsträd, som jag hade målat. Jag målade ett liknande åt henne idag och tavlan fick en rosa ram. Hon fyller år nästa vecka och får tavlan då.

Sånt trevligt pyssel och lite städning har jag hållit på med idag.

Ungefärlig översättning: Håll knoppen och kroppen i trim.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar