onsdag 4 augusti 2021

Sötaste presenten

I förmiddags var min kompis här. Hon har varit en av dem som har hjälpt mig att klara av coronatiden. Vi har träffats varannan vecka -utomhus- och filosoferat kring livet, vårt skrivande, filmer, böcker och annat.

Hon och jag hade växthusträff. Jag håller på att korrekturläsa hennes bok innan den skickas till en redaktör. Dead line är i slutet av september.

Boken är så himla bra! Jag är stolt över att vara hennes skrivmentor.

Hon kom med den sötaste presenten man kan tänka sig, om man, som jag vistas många timmar om dagen i växthuset. Jag fick en rosa solcellslampa! 

Nu ska den hänga 12 timmar ute och ladda. Sen ska jag använda den inne i växthuset som mysbelysning. (El finns också, men det är nästan lite fuskigt att tända en riktig lampa.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar