söndag 5 augusti 2012

Akvarell och gamla trädgårdsredskap

Idag är det varmt (23*), blåsigt och lite molnigt; ganska perfekt med andra ord. Jag målade akvarell i växthuset. Syftet är inte att skapa konstverk utan att få ro för själen - och det funkar alltid!
Jag kokade rödavinbärssaft medans jag lyssnade på Sommar med Märta Tikkanen. Planerade onsdagens betongdag med en kompis i telefon. Den här gamla korgen och många andra "antika" trädgårdsredskap har jag ärvt efter mamma. Min man har en gammal zinkvattenkanna efter sin morfar och tre Grythyttan-stolar efter sin mamma.Vi uppskattar dem verkligen!
Samtidigt är också roligt att få nya saker någon gång. Som de här två från Schweiz och Frankrike. En blomkniv som behövs när jag gör blomsterarrangemang och Savon de Marseille (Rose, så klart!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar