lördag 4 augusti 2012

Betraktelser från soffan

Vi har varit bortresta hela veckan. Pappa har haft sällskap och fått komma till barndomens lekplatser och se sommarstugan och huset han byggde en gång i tiden. Jag kände att vi gjorde en viktig insats dessa dagar och åkte lycklig men vedmodig hem igen.
Det är underbart väder, 23* och soligt. Skönt att vara hemma igen. Plötsligt drabbades jag av den stora tröttheten, blev bara alldeles matt. La mig på soffan i växthuset och bara blundade och kände efter. Massor av olika ljud: trafik, grannbebisens ilskna kommenderingar, ungdomar som gå förbi på gatan, hunden som skäller, grannen som sågar och spikar. Goda dofter, vinden, värmen. Allt kunde jag känna omge mig - innan jag somnade. Världen såg väldigt annorlunda ut betraktat nerifrån soffläge. Energin kom tillbaka. Har lust att måla akvarell. Fuchsiorna är tacksamma motiver. Men först en kopp grönt te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar