söndag 19 augusti 2012

En rosa dröm

Det regnar igen! Men det är ändå varmt, just nu 20*. Idag blir det inomhuspyssel. Jag hann göra en hel del ute och i växthuset igår innan gästerna kom, så där behövs inga panikåtgärder. Mina höstanemoner är som en rosa dröm. Eftersom de växer så tätt, håller de leran fuktig och verkar trivas.... De sprider sig enormt: jag ger bort massor av plantor på hösten och drar upp minst lika många på våren, men de blir bara fler och fler.
Vår soffa börjar sjunga sista versen och vi kan inte komma överens, hur den nya ska se ut. Jag skulle vilja ha en enfärgad brun soffa (konstigt nog!), men det här kommer ta tid :) Igår hittade jag ett överkast som jag tyckte skulle passa bra på soffan- än så länge. Jag är rätt så nöjd med den.
Imorse låg jag där och tittade på höstanemonerna från insidan. Vilken vacker utsikt vi har just nu!

1 kommentar: