tisdag 7 augusti 2012

Ser du löven för alla träd?

Det är ur de stilla stunderna av funderingar som kreativiteten kommer.
Näst sista semesterdagen tillägnade jag mig själv. Jag åkte till Stockholm, gick på pedikyr och njöt sedan av Hemslöjden 100 år på Liljevalchs i lugn och ro.
Var mycket fascinerad av de 2000 löven som människor från hela landet från Övre Soppero till Ystad hade slöjdat.
Efter en lunch på Blå porten gick jag till NK och köpte grönt te (Livslust och Grön citron&ingefära) och till Pralinhuset där jag hittade några gobitar till kvällsteet. Sista anhalten var Slöjd-Detaljer som har öppnat en butik i Stockholm. Vilken härlig heldag jag fick! Trots en regnvarning kom det inte en droppe under dagen, utan det var soligt och varmt (23*). Var ordentligt trött i benen när jag åkte hem...
Imorgon gjuter vi betong i Länna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar