lördag 11 juni 2016

Bättre rustad nästa gång?

Bättre fly än illa fäkta?

Jag kanske inte fäktade så illa åndå?

Igår lämnade jag in datorn och nycklarna. Done! Jag är fri!

Sent på kvällen gick jag igenom alla papprena; läste, rev och brände upp.

Med ny insikt insåg jag att jag inte hade fäktat så illa. Fäktat ganska bra faktiskt.

Jag hade gjort mitt bästa i en omöjlig situation. Önskar all lycka till den som tar över.

Vi var fyra, alla sa upp sig.

Arbetsmarknaden för oss är fantastisk. Det saknas 174 bara i den här kommunen! Jag sökte bara två bra tjänster och fick två  direkt.

Stor löneförhöjning!

En bra arbetsplats som jämt figurerar i tidningarna- i positiv bemärkelse.

Känner hälften av personalen. Det ska bli så roligt att börja där i augusti.

Har jag lärt mig något?

Ja.

Att göra ännu bättre research.

Att hoppa av tidigare, om det skulle behövas.

Att vända underläge till seger.

För så det blev det nu, insåg jag efter några deppiga dagar. Jag blev vinnaren! Jag gick igenom grå stenen.(Ett gammalt finskt uttryck)

Mer om det en annan gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar