fredag 24 juni 2016

Rosor på midsommarnatten

Jag var ute för en stund sedan och fotade mina vackraste rosor- på midsommarnatten (i alla fall väldigt sent på kvällen).

Ljuset är helt magiskt! Jag har troligen aldrig njutit lika mycket av de ljusa nätterna än i år.

Nästan alla våra cirka 50 (ett nytt inventarium är på gång) olika rosor blommar nu.

De flesta är rosa, cerise eller vita, doftande och remonterande (blommar en gång till på hösten). De är rotäkta och kraftiga och funnits i vår trädgård från 2 till 10 år. Nästa vecka köper jag några till från min egen rosproducent.

Några exempel: Thisbe, Martin Frobescher, Sweet Adeline,  Rose de Rescht, Stanwell Perpetual, Louise Bugnet, Anais Segelas, Maiden´s Blush, Wasagaming, Ritausma och Mme Boll.

Dofterna är helt ljuvliga. Något att minnas i vinter.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar