torsdag 23 juni 2016

Oljemålning i växthuset

Idag var det dags att ta itu med nästa semestersyssla, oljemålning.

Det är alltid svårt att börja (viljan och lusten är större än kunskapen), men när jag väl börjar, så flyger tiden i väg. Som idag.

I våras gick jag på oljemålningskurs och gav mig i kast med en bild på huset som farmor bodde i under sin tid i New York. Jag några år tidigare tagit kort på huset.

Det är mycket märkligt hus; olika stilar är blandade hejvilt. Samtidigt är huset annorlunda och spännande. Jag måste kolla på bilderna lite då och då för att se om det verkligen ser ut så som jag minns det. Ett träd (tall?) ser också väldigt konstigt ut. Jag har kluddat säkert fem timmar på denna tavla och många timmar återstår- som tur är.

Jag ska inte bli nån ny Picasso. ;) Målandet ser jag som avkoppling och "terapi".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar