tisdag 21 juni 2016

Vilken lättnad!

Femte semesterdagen! Fantastiskt skönt efter en tuff vinter; jag njuter i fulla drag..

Idag har jag inte tänkt på jobbet mer än lite flyktigt nu på kvällen.

Jag började dagen med en långfrukost och morgontidning i växthuset och kämpade med ett svårt korsord i två timmar :)




Den här veckan ska jag skriva, måla och knåda lera. Skrivandet är avklarat. Imorgon ska jag på keramik.

En sak har jag haft hängandes över mig sedan maj: Kläder till sommarens två bröllop och en födelsedagsmottagning.

Jag har letat klänningar både i Uppsala, Stockholm, London och på nätet, men inte hittat det jag ville.

I eftermiddags började det regna och jag släpade en lite motsträvig äkta hälft till stan.

Och vips! Där fanns kläderna och väntade på mig. Två fina klänningar och en tunn spetskappa.

Bästa Helene hjälpte till med goda råd - och dessutom oväntad rabatt och jag åkte hem mycket nöjd -och lättad!

Skor finns och handväskorna är fixade. Hatt provar jag imorgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar