måndag 6 juni 2016

Den rätta tiden att koppla av?

Den rätta tiden att koppla av är när man inte har tid med det. (Sydney J. Harris)

Vinterns stress och press spökar fortfarande i min hjärna. Varför lät jag det gå så här långt? Jag borde ha försökt trycka på stoppknappen tidigare.

Nu känns det nästan hela tiden som att jag har bråttom någonstans, har glömt något, kommer för sent osv. Får påminna mig om att det är helg. Jag ska inte prestera något, måste inte göra något, ska inte hinna något...

Låg en stund på nya utesoffan (mycket bekväm!) och tittade på taket. Det var skönt och "utsikten" vacker, men det var inte det rätta sättet att koppla av.

Nu ska jag gå och sortera loppisgrejor och städa i stället. Det är ju skönt i lagom doser. Min man har redan hunnit plantera de nya växterna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar