torsdag 23 juni 2016

Scrap booking-inbjudningskort och keramik

Jag har haft en kreativ dag. Jag började med att baka en rabarberpaj kl. 8 på morgonen.

Sedan tillverkade jag fyra -fem scrap booking- inbjudningskort till en cocktail i juli.

På keramiken var det lugnt och avslappat som vanligt. Vi var fem som knådade, målade, glaserade och pratade- eller var tysta. Det är också tillåtet där...

Jag gjorde 19 fröstickor och en blomkruka och glaserade förra veckans alster.

När brännugnen öppnas, är det alltid som på julafton!

Min lejonskål var jag mycket nöjd med. Blomkrukorna och -faten är mera bruksvaror, men det är förstås bra om de blir fina....

Några i familjen såg på fotboll; jag gjorde tio inbjudningskort till.

Kanske dags för lite oljemålning imorgon?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar