onsdag 14 februari 2018

Konmari fortsätter

Nu börjar min man bli orolig att han också säljs till högst bjudande....

Vi har röjt i alla skåp och lådor och jag säljer på Tradera och i en Facebooksgrupp för brinnande livet.

En Arabia-terrin har tredubblat sitt höga utropspris. Vem hade kunnat ana att den är så populär?

I hallen står det varje dag stora kassar med saker som körs till Erikshjälpen. Inget som vi ska ha kvar, men som andra säkert kan ha nytta av.

Idag har jag fått ta det lugnt. Gick förmodligen för tidigt till jobbet (som alltid) förra veckan efter feber. Så nu blev det huvudvärk och ont i magen i stället. Att jag aldrig lär mig.

Nu beundrar jag på sin höjd den fina ordningen i skåpen, om jag orkar ta mig till köket!

Sex stycken Aurora snapsglas
från Nuutajärvi (Iittala)

Fyra champagneglas

En finsk glasskål



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar