lördag 17 februari 2018

Tolv timmar med Konmari

Nu är min tolv timmars arbetsdag slut.

Jag är nästan besatt av Konmari-städning; har hållit på med det hela dagen.

Min man tog fyra-fem timmars paus och blev sen så trött att han bara orkade en timme till...

Han satte upp tavlor som har varit inramade sen i somras. Nu hänger de äntligen i ateljén.

Jag/vi har snart gått igenom vartenda rum i huset inklusive hyllor och skåp. Ett och ett halvt rum kvar.

Vi behöver inte sortera/röja på flera år efter det här.

Jag har samtidigt sålt en massa saker. Några auktioner slutade i kväll. En soppterrin med utropspriset 299 kr sålde jag för 900!

Idag kom jag på, vad jag ska köpa som belöning åt mig själv, när jag blir klar: En Alvar Aalto-serveringsvagn. En sån har jag drömt om i flera år.



Men som sagt var, än är jag inte klar.

Ett par högar ska fortfarande sorteras!

Fyra barnteckningar äntligen på plats!
 

Oj, oj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar