fredag 9 februari 2018

Min "lediga" fredag och Konmari

Idag var det min femte "lediga" fredag det här året.

I förmiddags hade jag konstkurs för småttingar. Lika roligt som vanligt.

Vi tittade på tavlor och pratade om vad vi såg i dem. Sedan blev det lite pyssel, sagoläsning och dramatisering med egengjorda figurer.





Jag hann gulla med lilla E en stund innan jag åkte i väg till presskonferensen och första kostymrepet på teatern. Föreställningen kommer att bli jätteskojig. Jag försöker se den en gång till.

Från fem till halv åtta shoppade jag med lilla E. Hon var mycket förtjust i min handväska och satt i vagnen och höll i den! Vi åt middag på IKEA med hennes föräldrar och hon var på strålande humör hela kvällen.

Min man hade rensat skåpen ovanför kyl och frys under tiden.

Vad mycket skräp det fanns där också! Med Konmari-tankarna i huvudet kastade jag och skänkte bort en hel del.

Överskåpen är till för brickor, stora fat och blomvaser. Det fanns några, som jag inte visste att de existerade!

Nu står alla kvarvarande vaserna i nya IKEA-kartonger.

Jag har sålt ännu mer porslin och glas under dagen. Det känns så himla bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar