lördag 28 april 2018

En dag i det nygamla växthuset

Det svala vädret fortsätter, men på måndagen är det Valborgsmässoafton och då brukar vi sitta ute och äta.

Det blir knappast så i år, men för säkerhets skull gör vi fint på altanen och i växthuset, poolen och trädgården.

Champagne kan vi ju ändå dricka i växthuset, fast det skulle regna.

Tjugo kompisar ska fira Valborg med oss med traditionell sillunch och en tur till mösspåtagningen i Carolinabacken. Fyra av dem är från Norrland och har aldrig deltagit i Sista april-firandet i Uppsala.

I går hann vi göra lite, idag jobbade vi ute i flera timmar.

Det nygamla växthuset faller naturligt på min lott. Golvytan är något större efter höstens renovering, så jag kan möblera på ett annat sätt.

Fast först måste fönstrena tvättas och golvet bli rent.

Champagneglasen och växthuskaffekopparna är redan diskade.

Vi åkte och köpte växter som jag hade på min lista. De får stå i växthuset tills det blir tillräckligt varmt ute.

Grönsakerna och örterna har jag sått redan tidigare. Många växter har övervintrat i garaget.

När temperaturen sjönk till 10*, solen försvann och ryggen sa ifrån, var det dags att göra annat. Fortsätter imorgon. Det blir så fint!

                                   

                                                                                           






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar