lördag 7 april 2018

Mycket tänkvärt idag: Tårtgeneralen, fotoutställning 500-5 mph och en mans tragiska historia

Denna soliga vårdag gick i moll.

Vi tog en promenad och gick på bio för att se Tårtgeneralen.

En otrolig film, nästan som en dokumentär av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson om en man med fantasifulla idéer, som ingen annan trodde på.

Rolig, vemodig och sorglig om Hasse P, som till slut lyckades sätta Nyköping på världskartan. Jag grät i floder - av sorg och glädje på slutet. Varför ska alla vara lika för att accepteras?

Rekommenderar filmen för alla.

På Upplandsmuseet hade utställningen 500-5 mph om Saras liv vernissage och samtidigt släpptes Kicki Lundgrens fotobok om Sara.

Lotta Frithiof har skrivit texten i boken. Alla tre tjejer var på plats.

Gå och se bilderna! Ännu mer tänkvärt. Fortsättning på dagens tema.

Sedan skulle jag till min keramiklärare för att lämna en skylt, som jag hade textat och handdukar, som jag tog hem igår och tvättade.

Hon råkade komma hem samtidigt som vi skulle ringa på och ville gärna bjuda på kaffe.

Hon berättade en historia om en gammal vän och hans liv. Tårar i ögonen igen....

Vad lär man sig av dagen?

1. Livet är nu.
2. Var tacksam för livet.
3. Var rädd om dina nära och kära.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar