lördag 14 april 2018

Första riktiga vår(sommar)dag

Äntligen kom värmen! Vi kl. 18 var det fortfarande 20* på altanen!

Tyvärr var förmiddagsprogrammet väldigt späckat: Jag hade mina sommardäck på däckhotellet och fick tid till byte först den 24/4. På måndagen 15/4 måste däcken vara bytta enligt lagen. Jag var lite för harig i år....

Vi körde till däckhotellet  kl. 9.40; de skulle öppna kl 10. En och en halv timmes kö! Det hade jag inte tid med. Vi lastade däcken i bilen och letade ett annat ställe.

Där gick det på 15 minuter. Sedan fick vi köra vinterdäcken till "hotellet" igen. Suck!

Utan att veta att det skulle bli en härlig sommardag, hade jag också bokat fotvård och ansiktsbehandling till idag.

Ett stort lass med grejor körde jag också till Erikshjälpen.

Vi gick en långpromenad med grannens bebis så att de skulle få jobba en stund i fred. Sedan började vi med växthuset.

Det renoverades i höstas, invigningen var i början av januari, men sen har det inte hänt så mycket.

Nu blev det städning, fönsterputsning och jordbyte. Allt blev inte klart, men det kändes riktigt roligt att komma i gång. Mer blir det imorgon.

                                  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar