måndag 6 augusti 2018

KonMari i sovrummet

Det ska städas och rensas överallt de sista semesterdagarna. Garderoberna i sovrummet är klara. En hög med kläder gick till en insamling. Sex Longchamp- och Guess-väskor ska säljas. Åtta andra märkesvaror finns till salu på Tradera.

Har dammsugit madrasserna och köpt nya dra-på-lakan. Mattorna och gardinerna är tvättade.

Jag har en längre tid irriterat mig på en köpmansdisk som står i sovrummet och mest ser ut som en skrothög.

Eftersom jag fick ärva en snygg Hemnes-bokhylla, rensade jag skåpen och lådorna, sparade det viktigaste och tog in hyllan i stället.

Det har tagit två halvdagar, men jag börjar bli riktigt nöjd. Fick hjälp av familjens tavelhängarexpert att hänga upp Ingegerd Möllers tavla, som jag köpte av henne för nio år sedan när vi besökte hennes hem i Noor.

Vissa saker kommer fram mer när man byter ordning. Pigtittaren, som min gudfar gjorde åt mig , när jag var liten och farmors söta äppelblomstavla är två såna saker som nu syns mer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar