onsdag 1 augusti 2018

Min Bujo i augusti

Hur lätt är det inte att nå sitt mål om man har det uppskrivet? Gärna i en fin Bujo, som man tittar på både morgon och kväll.

Vilken härlig känsla det är att kryssa in eller måla eller vad man nu har valt att göra, när man har nått målet!

I juli hade jag sex stycken stora mål.

Ett mål var kämpigt: 10 000 steg 22 gånger  under juli. Det blev 24 gånger. Jag gratulerar mig själv. Bra kämpat i denna hetta! (27-32* varje dag)

I augusti har jag som mål att få minst 8 x 10 000 och 15 x 7500 steg. Har kanske inte lika mycket tid och ork, när jag börjar jobba. (Men det kan bli mer än 23 gånger?)

De andra tre; lätt som en plätt. Det hade jag aldrig vågat drömma om! Bra jobbat!

Ett hade jag haft redan under våren; nådde inte riktigt fram nu heller. Idag, första augusti har jag omformulerat målet lite. Borde ha haft delmål från början, när det gäller ett sånt omfattande mål. Nu ska jag fixa det!

För att komma till ett mål behövdes inspiration. Hittade inte det under juli, men frågade en skrivarkompis om hjälp idag. Han svarade en timme senare och NU har jag verkligen idéer och  en plan. Dead line 27/8.

Idag var det dags att vända blad. Fem nya mål för augusti. De två "misslyckandena" inräknade. Nu kommer jag att fixa alla fem!

Jag har alltså en Bujo, två lettering-böcker (har alltid älskat välskrivning), pennor och lite inspiration från nätet. Inget annat behövs.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar