söndag 19 augusti 2018

Linnés Hammarby utanför Uppsala

Idag besökte vi Linnés Hammarby utanför Uppsala med våra Kulturkompisar.

Innan vi åkte, körde jag en tjugo minuters "lektion" om Carl von Linné. Det är ju min "plikt" som Kulturkompis.

Solen sken och man kunde gå och se råg- och humleskörd, gå på en vandring och leta insekter eller lyssna på en biodlare.

Vi tog en promenad, tittade på marknaden (köpte rotfrukter och honung) och deltog i en guidad visning i huvudbyggnaden.

Vi blev bjudna på jättegod mat hos Kulturkompisarna som en avslutning på en härlig dag.

Vi ringde också till Syrien och jag är så nöjd på mig själv när jag lyckades prata ca tio meningar med barnens farmor! Nu känns det som att jag genast måste fortsätta läsa arabiska!


 

                                



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar