lördag 2 februari 2019

Alperna - Längtar till Schweiz

Våra tankar har de senaste veckorna gått till Schweiz.

När jag har väntat på svar därifrån, har jag tänkt  på det underbara alplandet och de många kontakterna i min ungdom. Dessutom har vi pendlat regelbundet dit under tolv år.

För länge sedan fick jag se östra sidan av Schweiz; Aarau, Entfelden och Erlingsbach mest, men också alla turistställena. Jag har oförglömliga minnen från den tiden!

De senaste åren har det blivit Geneve, Nyon, Chavannes-de-Bogis, Vich, Jurabergen, Lausanne och franska sidan med Divonne-les-Bains och Annecy. För att inte tala om Alperna!

En period pendlade jag till Schweiz en gång i veckan, dvs varje helg! (Hur orkade jag jobba?)

En utav mina vackraste jular har jag firat i Chamonix (på franska sidan) vid Mont Blanc. Bilderna har etsats i mitt minne.

I Verbier har vi firat jämna födelsedagar och lekt familjen von Trapp (Sound of Music).

Fina tankar, men samtidigt stor oro. Nu väntar jag på goda nyheter.

Mont Blanc

Chamonix, Frankrike

Verbier, Schweiz

På väg till Erlingsbach
Aarau

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar