måndag 4 februari 2019

Saker att vara tacksam för

Just nu känner jag mig så glad och tacksam.

Hoppar över familjen, vännerna, huset, trädgården och hälsan. De är grunden.

1 En anhörig är på bättringsväg efter 35 dagar på sjukhuset.

2 Rapporten är inlämnad.

3 Jag får så roliga jobberbjudanden, vid sidan av mitt vanliga jobb. Tre stycken väntar i slutet av februari och i mars.

4 Jag har lyckats städa och röja jättemycket i övervåningen (finns fortfarande att göra) och sålt massor av saker, som vi inte behöver.

5 Vi tar filosofiska promenader varje eftermiddag, pratar och fylls av energi.

6 Jag har trevliga resor framför mig: Helsingfors, Champagne, Mallorca, Tyskland och USA (Jag är bjuden till min syssling i Denver).
I sommar blir det säkert en semesterresa till Helsinfors, Mellersta- och Östrafinland för att träffa släktforskare och kompisar.

7 Det stundande bröllopet.

8 Två skrivarkurser

9 Ett resestipendium till!

10 Det är otroligt vackert ute.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar