måndag 11 februari 2019

Snöhög på parkeringen

Hur tänker Uppsala kommuns snöröjning egentligen? På vår personalparkering finns det plats för 30 bilar.

Vi har ca 25 bilar. Sen finns det alltid några felparkerade där också, övertäckta med snö. De brukar stå där i veckor, självklart utan böter...

När det snöade som mest, plogades snön som jättehögar - på parkeringen! Minus fyra fem platser under två veckor. Suck!

Jag har "sovmorgon" på måndagar och börjar sist. Inga platser kvar alls imorse!

Då fick jag nog.

En redig kvinna har alltid en snöskyffel i bakluckan. Jag skottade den irriterande högen (som hade smält till en tionde del av den ursprungliga) ilsket åt sidan och fick plats med min minibil.

Ha ha, tur att jag kom i god tid innan jag skulle börja; visste ju inte att jag skulle börja dagen med kroppsarbete.

Ps. Resten av arbetsdagen gick som en dans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar