söndag 10 februari 2019

Sofflov enligt Micael Dahlén

Jag lyssnade på Micael Dahlén på tv 4 i morse. Han gav goda råd hur man ska klara av februari eller vabruari som många kallar den.

Han tyckte att månaden ska kallas för fabruari.

Här är hans fem goda råd:

FABBA!

1. Snöa in.
2. Slipp undan.
3. Unna dig.
4. Ta sofflov.
5. Dug.

För mig har februari hittills varit en väldigt bra månad: Underbart vackert ute. Dagarna blir längre.
Jag har inte varit sjuk (tagit både influensa- och lunginflammationsvaccin). Är full av energi, kanske p.g.a hälsosammare livsstil. Mycket har blivit gjort här hemma - varje dag. Det har smidits reseplaner. Inte mycket att klaga på just nu med andra ord.

Jag tar till mig råd nummer tre: Unna dig. Ska genast imorgon boka fotvård och ansiktsbehandling. Kanske massage också.

Fast jag snart är ledig i tio dagar tror jag inte att det blir något sofflov för mig, närmare ett ganska aktivt sådant.

Hans Fy fan för februari var ändå riktigt roligt att lyssna på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar