måndag 14 november 2022

Åka buss

I kväll skulle jag till stan och hade avtalat tid en timme innan uppträdandet skulle börja.

Bussen kom inte. Såg på appen att den var väldigt försenad. Vad göra?  Då dök en annan buss upp i mörkret. Den linjen brukar jag nästan aldrig åka med. Jag fick fråga var den stannade och om föraren trodde att jag skulle hinna med den bussen.

Ja, det skulle jag göra, möjligen komma två minuter för sent. Jag var enda passageraren. Vi pratade under hela resan.

När vi var nästan framme, sa han: Jag gör en specialare och lämnar dig här. Han stannade mitt i ingenstans i mörkret, men väldigt nära byggnaden jag skulle till. Jag tackade hjärtligt och hoppade av.

Jag kom exakt två minuter "för sent", dvs inte sent utan nästan en timme innan vi skulle köra i gång.

Otroligt, snällt och bussigt (passar väl bra?) med denna service. Samma hände min man och mig en gång i New York för fem sex år sen och vi pratar fortfarande om det. Den här storyn blir väl en ny vandringssägen från min egen stad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar