onsdag 16 november 2022

Att lära sig att säga Nej

Att säga Nej har varit på tapeten de senaste dagarna. Jag måste lära mig det, även om allt känns så roligt och jag vill aktivt vara med på det mesta.

Undrar hur många timmar jag har lagt ner på helgens skrivarkurs? Troligen tiotals timmar obetalt arbete. 

Varit och tittat på lokalen och larmet, tagit emot anmälningar, hållit på med kontraktet, svarat på frågor, hjälpt författaren med att välja hotell och hitta till rätt buss på Arlanda, beställt mat till deltagarna osv, osv. 

Roligt, när man börjar. Sen blir det en börda, som bara växer.

Läste mitt horoskop i en finsk tidning idag. 


"Under denna höst har du återigen märkt, hur korta veckorna är och hur lite man kan åstadkomma, när man är intresserad av för många saker. Under den här veckan möter du nya fängslande grejor, men nu kanske det är på tiden att du lär dig att säga Nej tack till vissa av dem."

Tack för påminnelsen. Ja, tack! Jag ska försöka lära mig att säga Nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar