tisdag 15 november 2022

Andra dagen

Andra dagen i slowember.

Jag inser att min to-do-list inte kommer att ta slut, nån gång. Jag är tidsoptimist och tror att allt tar kortare tid än det gör i verkligheten.

I dag skulle vi handla på morgonen och jag skulle jobba från klockan elva. Det gick nästan utan stress och jag var i god tid där jag skulle, men det var ändå för tajt.

Hälsade på en kompis på hemvägen, drack te och tog en promenad. Mindfullness ned andra ord.

Hemma hade jag en lång lista på saker jag skulle göra. Betade av listan, men det blev ändå saker kvar på den. Irriterande.

Jag har tagit alldeles för mycket ansvar för två projekt: en skrivarkurs och en antologi, som är på tryckeriet. Försöker undvika såna uppdrag i fortsättningen.

Det handlar ju inte bara att ha kontakt med författaren och ha koll på nyckeln och larmet i lokalen, jag ska även fixa dit mat och kaffe eller att korrekturläsa och skicka in den färdiga texten, jag ska även godkänna layouten och  hämta böckerna från tryckeriet.

Jag måste lära mig att säga Nej. Det är tydligt. 

Andra dagen på veckan gick alltså bra, men var full av aktiviteter, inte stress.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar