onsdag 16 november 2022

Tredje dagen i slowember

Ledig dag och jag skulle få sova länge. Tyvärr tappade min man något på golvet klockan sju -och självklart vaknade jag av ljudet. Det blev bara sju timmars nattsömn.

Började beta av min lista -nu mycket kortare än igår. Det gick undan.

Jag skulle städa i övervåningen, skicka två noveller till skrivarkursens lärare och göra en stor matbeställning till lördagen. Helst kratta löv också.

På kvällen skulle jag promenera och gå på slöjdkurs. Började undra vid tretiden, om jag verkligen skulle hinna bli klar med novellerna. Jag skulle ju ta bussen vud 17 40 till kursen. Lätta stresskänslor dök upp.

Då ringde slöjdläraren och meddelade att det inte blir nån kurs ikväll. Hon var sjuk. Helt plötsligt hade jag hur mycket tid som helst.

Novellerna blev klara och inskickade. Jag hann kratta, måla och läsa. Det blev ingen promenad, men jag tar igen skadan imorgon. Däremot blev jag nöjd med min slowember-dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar