måndag 28 november 2022

Julkortspyssel och dalahästar

Först på min to-do-list stod det julkort idag. Efter frukosten var det bara att sätta i gång. Jag brukar göra egna och lägga till ett julbrev. (De var färdigt skrivna.)

Jag pysslade i flera timmar. Grannen hade handlat speciella skruvar åt oss efter våra många försök att hitta såna. Vår snickare ska göra en spaljé till trappan i veckan. P stannade kvar och fikade. 

Gubbarna berättade roliga historier, stämningen var på topp och julkort efter julkort blev klart under tiden.

Några små dalahästar, som jag hade gjort på slöjden blev också dekorerade innan jag klistrade på en magnetknapp på dem. 

Det kändes som gammaldags "kura skymning", fast jag fick ha en lampa tänd, inte sitta vid ett bord med levande ljus på, som man gjorde förr i tiden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar