måndag 28 november 2022

Bilbesiktning

Alltid lika spännande, när man ska besiktiga bilen, eftersom jag inte förstår mig på teknik. Går bilen bra, så tänker jag att allt är som det ska.

Man ska anmäla sin ankomst på en automat. En utländsk man var före mig, hade inte bokat tid, men behövde besiktiga en lastbil som han nyligen hade köpt. Vi hjälptes åt, men hur vi än försökte fick vi inte till nån tid. Personalen kom till hjälp och han fick komma in på en avbokad tid direkt.

En annan man hade tid samtidigt som jag. Vi började prata i väntrummet och det visade sig att jag kände ett av hans barn och att vi dessutom hade flera gemensamma bekanta.

Väntetiden gick väldigt fort med trevligt sällskap och en kaffekopp i handen.

Bilen hade inga fel heller....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar