onsdag 29 maj 2013

Trädgårdshandskar

Jag är storkonsument av trädgårdshandskar.

Det behövs olika för varje tillfälle; när man klipper rosor måste det vara långa handskar i skinn, när man planterar ska de ha en yta som inte släpper igenom fukt osv.

De här åkte fram när det var dags för vårbruket i trädgården:

De söta med rosor på från Garden Girl sjunger redan sista versen. De har funkat i tre år; måste skaffa likadana igen. Perfekta när man planterar.

De blå-vita från Nelson Garden är superbra när man klipper rosor.

De lila handskarna med en blomma på fick jag som födelsedagspresent från Schweiz. De ska jag börja använda i sommar.

De gröna är från trädgårdsmässan Chelsea Flower Show i London. Jag köpte tre par lika, men i olika färger. Mycket hållbara; jag har tvättat de två andra paren flera gånger och de är lika fina än. Bra till allt som inte är stickigt eller blött.

De vita med rosor på för tankarna till Dalarna. Också de är nya. Ska använda dem till något fint och lätt trädgårdsarbete; t.ex när jag klipper blommor för att göra sommarbuketter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar