måndag 1 juli 2013

Hemma!

Underbart att vara hemma igen!

En solig och varm trädgårdsdag. Vi var ute redan kl 9.

Alla våra rosor blommar och doftar!

Jag tog hand om växhuset (28*), gjorde flädersaft och målade krukor. Tio timmar bara försvann.

Min man hade  en vision om hur medelhavsblå krukor med högt gräs skulle stå på poolkanten. Vi hittade inga blå krukor så jag målade tre stycken och de blev jättefina.

En gräsand som jag hittade på loppis fick också flytta ut.

Min man gick med trimmern i djungeln som hade bildats mellan grannen och oss, grävde gropar för att kunna gjuta fast plintar till en rosenbåge, planterade gräs och en klätterros.

Nu är vi ledbrutna och tar en tidig kväll :)




Flädersaft

25 blomklasar
1 ½ kg socker
1 ½ liter vatten
3 citroner (skal och saft)
60 g citronsyra

Det kokta vattnet med sockret och citronsyran
hälls över blommorna, citronskalen och
saften.

Ska stå kallt i sju dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar