lördag 20 juli 2013

Sömnad

En kall och molnig dag.

Min man har slipat garagegolvet och jag har sytt och sytt. Riktigt avkopplande, i alla fall för min del!

Fick skjuts till stan och köpte mer material och även en bit tyg som jag alltid har gillat: Finländska Erik Bruuns Jaffa från 1959. (Fanns från början som reklamskylt för läskedryck.) Jag vet inte vad det blir än, men det är bra att ha :)



Emellanåt har jag tagit en titt på trädgården, plockat blommor och vattnat.Vi tog en kvällspromenad för en stund sen - och nu var det plötsligt varmare! Det blir nog ett kvällsdopp också.

                                                       Första kaktusdahlian blommar!
                                                              Stora gurkor i växthuset
                                                    Blandbukett i "gustavianska rummet"
                                                               Min favorit, Minette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar